راهنمای ورود به نجات غریق درجه 2 استان آ.شرقی

خوش آمدید

از اینکه تمایل دارید به گروه نجات غریق و غواصی بپیوندید، متشکریم. ناجیان غریق وظیفه بسیار مهم حفاظت از جان شهروندان را در استخر ها و اماکن آبی بعهده دارند.

قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند که منجیان غریق باید دوره های نجات غریق را آموزش دیده باشند. CPR و کمکهای اولیه را بدانند.  

 لطفا اطلاعات این راهنما را بدقت مطالعه کنید. این اطلاعات در خصوص نحوه آزمون ورودی نوشته شده و بمنظور کمک به شما در طی مراحل آن است. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر، از تماس با پایگاه اطلاع رسانی ما www.lifesaving.blogskay.com دریغ نفرمائید.

 

شیوه درخواست....

خوش آمدید

از اینکه تمایل دارید به گروه نجات غریق و غواصی بپیوندید، متشکریم. ناجیان غریق وظیفه بسیار مهم حفاظت از جان شهروندان را در استخر ها و اماکن آبی بعهده دارند.

قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند که منجیان غریق باید دوره های نجات غریق را آموزش دیده باشند. CPR و کمکهای اولیه را بدانند.  

 لطفا اطلاعات این راهنما را بدقت مطالعه کنید. این اطلاعات در خصوص نحوه آزمون ورودی نوشته شده و بمنظور کمک به شما در طی مراحل آن است. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر، از تماس با پایگاه اطلاع رسانی ما www.lifesaving.blogskay.com دریغ نفرمائید.

 

شیوه درخواست

ما رویه  درخواست را به چهار مرحله تقسیم کرده ایم، که در اینجا به آن اشاره میکنیم:

قدم اول

-  شایستگی عمومی داوطلبان

هدف این است که تشخیص دهیم شما شرایط کار نجات غریق یا غواصی را دارا هستید. برای اینکار مدارک شما را بر اساس دارا بودن موارد زیر کنترل میکنیم:

سن –  بر پایه قوانین نجات غریق شما باید حد اقل 16 سال تمام داشته باشید تا بتوانید بکار کمک منجی  (دستیار نجات غریق)  یا غواصی بپردازید. با رسیدن سن شما به 18 سالگی و یا چنانچه بیشتر از 18 سال تمام داشته باشید، میتوانید بعنوان منجی درجه2 قبول مسئولیت کنید.

تابعیت جمهوری اسلامی ایران – تمامی منجیان غریق باید تابعیت ایرانی داشته باشند. افراد خارجی مقیم ایران باید مجوز کار در ایران داشته باشند.  پیش از شروع آزمون نجات غریق،  باید تصویر شناسنامه، یا پاسپورت یا اجازه اقامت و کار شما برای ما ارسال گردد.

عدم احراز فساد اخلاقی و نداشتن شهرت به ارتکاب اعمال خلاف شئونات شغلی و اجتماعی -  شما پس از قبول شدن در آزمون ورودی به مراکز تشخیص هویت معرفی میشوید تا برگ (عدم سوءپیشینه) دریافت کنید.

بر خورداری از توانائی جسمی لازم برای نجات افراد

نداشتن اعتیاد به مواد مخدر – پس از قبول شدن در آزمون ورودی، شما را به مراکز بهداشت معرفی میکنیم تا برگ (عدم اعتیاد) دریافت کنید.

روشن بودن وضعیت نظام وظیفه برای آقایان - قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند که منجیان غریق باید از نظر انجام خدمت نظام وظیفه وضعیت روشنی داشته باشند.

قدم  دوم -  شرایط

پس از احراز شایستگی، اگر داوطلب پیوستن به گروه های نجات غریق هستید، باید با موفقیت از آزمون های شناهای مورد نیاز برآیید. این آزمون ها بترتیب زیر از شما بعمل میآیند:

 

مهارتهای شناوری – فلوت - لاک پشت - غوص

50  متر شنای کرال سینه صحیح سربالا در کمتر از 50 ثانیه برای آقایان و 55 ثانیه برای بانوان

پای دوچرخه بدون کمک دست

100 متر شنای پشت مقدماتی -  75 متر پا 25 متر دست

100 متر شنای پهلو 50 متر از طرف راست   50 متر از طرف  چپ

100 متر شنای قورباغه کمتر از 2 دقیقه برای آقایان و 2 دقیقه و 15 ثانیه برای بانوان

200  متر شنای کرال سینه بدون استفاده از وسایل در کمتر از 4 دقیقه برای آقایان و 4/5 دقیقه بانوان

20 متر شنای زیر آبی و بیرون آوردن همزمان 3 شیئی به فاصله 5 متر از یکدیگر

 

- مراحل آزمون و روش انتخاب داوطلب:

بمنظور سنجش توانائی بدنی شما در آزمون ورودی، و مقایسه با اصول و مفاهیم نجات غریق، دروس و مواد امتحانی بر پایه جدول بالا برنامه ریزی شده است و جلسات برگزاری آزمون در 2 یا حداکثر در سه روز متوالی انجام می شود. سطح امتحان بر حسب مورد در حد تجربیات شناگران متوسط تا ورزیده است.

پس از برگزاری آزمون، وضعیت شما توسط ممتحنین سنجیده و نمره گذاری می شود. در صورت احراز شرایط تعیین شده توسط گروه تخصصی، ما شما را به ثبت نام در کلاس نجات غریق درجه2 دعوت خواهیم کرد.

 

- روش ثبت نام در آزمون ورودی نجات غریق درجه2

برای ثبت نام در آزمون وردی نجات غریق باید اقدامات لازم زیر را طبق توضیحات این راهنما انجام دهید.

ابتدا راهنمای آزمون نجات غریق را مطالعه نمائید و پس از تکمیل مدارک طبق دستورالعمل اقدام کنید.


قدم سوم - مدارک لازم برای ثبت نام

الف)عکس، دو قطعه عکس 4*3 تمام رخ با زمینه روشن و از یک نگاتیو که اخیرا گرفته شده و در پشت آنها مشخصات کامل شما نوشته شده باشد( افزون برعکسهای ارسال شده در فرم درخواست و فرم گواهی اشتغال به تحصیل).

عکس های ارسالی نباید باعینک تیره یا شیشه رنگی گرفته شده باشد. بانوان محترم ملزم به رعایت حجاب اسلامی در عکس ها میباشند، و چهره داوطلب باید بطور کامل در عکس مشخص باشد.

ب)گواهی اشتغال به تحصیل و یا مدرک انجام خدمت نظام وظیفه و یا معافیت ازآن برای آقایان

 و یا فرم مخصوص گواهی اشتغال به تحصیل برای استفاده از تخفیف مخصوص دانشجویان و دانش آموزان.

داوطلبان مشغول به تحصیل یا ادارات یاد شده باید فرم مزبور را از دفترچه جدا کرده و پس از تکمیل آن و الصاق یک قطعه عکس در محل مخصوص آنرابه تایید اداراه زیربط رسانده و با سایر مدارک به دفتر هیات تحویل دهند. این فرم بجای برگ انجام نظام وظیفه نیز تلقی میشود.  

درخواست آقایان داوطلب که دارای گواهی اشتغال به تحصیل و یا مدرک انجام خدمت نظام وظیفه و یا معافیت ازآن نباشد رسیدگی نخواهد شد.


ج)تصاویر شناسنامه و کارت ملی، یک نسخه از تصاویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی و در صورتی که در شناسنامه داوطلب توضیحاتی درج شده باشد تصویر صفحه توضیحات نیز ضمیمه گردد. 

د)مبلغ ثبت نام را به حساب شماره 1092513/42 نزد بانک ملت به نام هیات نجات غریق استان واریز نمایید

-   به شما توصیه می کنیم تمامی مدارک لازم را با توجه به موارد بالا بطور کامل و صحیح ارسال نمائید.

قدم چهارم – روش ارائه مدارک

داوطلبان شرکت در آزمون نجات غریق درجه2 باید مدارک لازم را که در این راهنما درج شده است تکمیل و آماده نموده و به دفتر هیات نجات غریق استان تحویل دهند.

– تاریخ ثبت نام ، و برگزاری آزمون

ثبت نام آزمون نجات غریق درجه2 همزمان با ارائه مدارک لازم، از طریق هیات  نجات غریق استان و مراکزی که از سوی هیات نجات غریق استان اعلام می گردد انجام میگیرد.

پس از رسیدن به حد نصاب ثبت نام شدگان آزمون نجات غریق با تاخیر 10 روزه برگزار می شود. لذا داوطلبان باید با مراجعه به وب سایت هیات تاریخ برگزاری آزمون را یادداشت نموده و خود را برای آزمون آماده سازند. تاکید می گردد شماره تلفن داوطلب روشن و خوانا باشد و بگونه ای پیش بینی شود که پیام ها به داوطلب رسانده شود. همچنین در محل دفتر هیات نجات غریق و مراکز پیش بینی شده نیز آگهی خواهد شد. داوطلبانی که از وب سایت بازدید ننمایند و به هیات استان نیز مراجعه نکنند غایب محسوب شده و مدارک آنها بازپس داده نخواهد شد.

- تذکرات مهم در تکمیل فرم ها:

با توجه به اینکه مهلت ثبت نام محدود است ، به داوطلبان توصیه می شود در همان روزهای اول نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

در نوشتن آدرس دقیق پستی و تلفن ارتباطی برای تماسهای ضروری، دقت کافی مبذول فرمائید تا پیامها بموقع به شما برسد. در صورت تغییر آدرس یا تلفن بلافاصله مراتب را کتبا به آدرس هیات نجات غریق استان، کمیته ثبت نام، اطلاع دهید. در غیر اینصورت زیانهای ناشی از عدم امکان ارتباط، بعهده شخص داوطلب خواهد بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
اینور 1390/11/30 ساعت 00:59

سلام.خسته نباشید.توروخدا اگه امکان داره امتحان نجات غریق۲بانوان رو تومرند بعد عید برگزار کنید بخدا دعاگویتان میشویم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد