هنگام شنا با کلر روی موهای خود چه کنیم؟

1- بعد از هربار استخر، موها را با یک شامپوی مناسب و ملایم شست و شو دهید. چون موی همه افراد از نظر چربی، خشکی، شوره، صافی یا فربودن و ضخامت یکسان نیست، نمی توان شامپوی خاصی را به همه افراد توصیه کرد. بنابراین بهتر است در این خصوص با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید. 
در هر حال، یک بار شست و شوی مو با شامپوی مناسب کافی است و هرگز نباید وسواس به خرج دهید و موها را بعد از شنا، دو تا سه بار شامپو کنید. برعکس، آب کشی موها باید کامل و دقیق صورت گیرد، بطوری که هیچ باقی مانده ای از کلر و شامپو در موها به جا نماند. 
2- بعد از شامپوکردن، بهتر است از یک حالت دهنده استفاده کنید. مصرف حالت دهنده باعث رسوب یک لایه نازک و نامرئی روی مو شده، مانع خشکی و از دست رفتن رطوبت و شفافیت آن می شود و از طرفی به مو حالت داده و شانه کردن آن را آسان تر می کند. 
اگرخشکی موی شما بیش از حد است، قبل از آن که موها کاملا خشک شوند، می توانید به جای کاندیشنر یا همراه با آن، مقدار کمی کتیرا را با آب گرم خیس کرده و بصورت ژل به موهایتان بمالید. برای موهای رنگ شده یاخیلی خشک، کلر آب استخر سبب خشک ترشدن می شود؛ به همین منظور باید از کرم های مخصوص مو استفاده کنید.
البته استفاده از ژلها، پمادها و اسپری های فراوان، متنوع و گران قیمت ممکن است در افراد حساس حالت تحریک و حساسیت ایجاد کند و باعث اگزامای پوستی شود. بنابراین بهتر است مقدار کمی کرم مرطوب کننده صورت که آقایان بعداز اصلاح و خانمها به طور معمول روی پوست صورت استفاده می کنند بکار رود. 
3- موی سرباید با فشار ملایم و سبک حوله خشک شود. موی خیس بسیار شکننده و آسیب پذیراست و خشک کردن با حرکات شدید حوله، باعث صدمه بیشتر به آن می شود. از طرفی باید از سشوار کردن موها خودداری کنید؛ زیرا گرمای سشوار سبب صدمه به لایه خارجی مو و خشک کردن و بدحالتی هرچه بیشتر آن می شود. 
4- موها را باید به نرمی و با حوصله شانه کرد. فاصله دندانه های شانه باید زیاد و نوک دندانه ها گرد و کاملا صاف باشد. هرگز موی خیس را با برس شانه نزنید. برای اینکه گره یاتوی هم رفتگی موها از بین برود، به آرامی و برعکس، یعنی از نوک مو به طرف ریشه آن را شانه بزنید 
5- اگر درفصل تابستان ورزش شنا را انتخاب می کنید، به شما توصیه می کنیم که موها حتی الامکان کوتاه باشد تا شست و شوی آن به مراتب بهتر و آسان تر انجام شود. از رنگ کردن، فرکردن و صاف کردن مو نیز بپرهیزید تا صدمه اضافی به پوست و موی سر شما وارد نشود.
نظرات 1 + ارسال نظر

سلام وبلاگ خیلی خوبی داری منو با اسم دهکده ورزش ها با ادرس sports-village.ir لینک کن بعد بگو وبلاگ شمار ا با چه اسمی لینک کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد