آن اتفاق دهشت بار

این واقعه را از زبان شخصی می شنویم که همسر خود را در اثر غرق شدگی از دست داده است.یک لحظه غفلت یک عمر پشیمانی.

دو ماه و پانزده روز و پنج ساعت و نمی دانم چند دقیقه است که از آن اتفاق دهشت بار گذشته است. یک بی توجهی ، یک اهمال کاری، یک غفلت از یک گروه که کارشان توجه، مراقبت، نگهبانی و نجات جان کسانی است که جانشان را به آنها سپرده اند به اتفاقی برگشت ناپذیر منجر شد؛ اتفاقی که هر لحظه از این مدت و تمام لحظات عمرمن و تمام کسانی که او را می شناختند، آرزو می کنند که نیافتاده بود. اما آیا می توان زمان را به عقب برگرداند. هرگز چنین نمی شود.

 

آن روز را درست مانند روزهای معمولی دیگر شروع کرده بودیم.

ادامه مطلب ...

خانم سید نظری از آ. شرقی موفق به کسب عنوان ناجی نمونه شد

در قسمت بانوان خانم شهلا سید نظری از استان آذربایجان شرقی موفق به کسب عنوان "ناجی نمونه" شد
در اولین همایش تجلیل از منجیان غریق نمونه سراسر کشور،  از 46 نفر منجیان نمونه سراسر کشور در روز 5 شنبه اول اردیبهشت ماه 1390 در استان مازندران، شهر ساری تقدیر به عمل آمد. در این مراسم جناب آقای علی اکبر طاهایی استاندار محترم استان مازندران - جناب آقای نصراله پریچهره مدیر کل محترم تربیت بدنی استان مازندران- جناب آقای مهندس ابراهیمی معاون محترم استاندار- فرمانداران محترم - شهرداران محترم - مسئولان محترم استان مازندران - جناب آقای سید مصطفی میر سلیم رئیس محترم فدراسیون نجات غریق و غواصی ....

ادامه مطلب ...

بخشنامه دستورالعمل صدور گواهینامه ها در سال 1390

بخشنامه دستورالعمل صدور گواهینامه ها در سال 1390

برای دریافت فایل روی آیکون زیر کلیک کید

دریافت فایل

بخشنامه دستورالعمل صدور گواهینامه ها در سال 1390

بخشنامه دستورالعمل صدور گواهینامه ها در سال 1390

برای دریافت فایل روی آیکون زیر کلیک کید

دریافت فایل

برگزاری چهارمین دور مسابقات غواصی قهرمانی کشور


چهارمین دورۀ مسابقات غواصی قهرمانی کشور به میزبانی هیأت نجات غریق و غواصی استان تهران با حضور منتخبین 18 استان کشور در تاریخ چهارشنبه 4 اسفندماه به مناسبت دهۀ مبارک فجر در استخر سرپوشیدۀ شهید نوفلاح مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار گردید . 
این دوره از مسابقات در 4 رشتۀ مسابقاتی برگزار گردید که نتایج آن بشرح زیر می باشد : 
1- 50 متر اسنورکلینگ 
اسحاق صدقیانی - تهران - 96/24 - اول 
محمد جعفر عباسی - کرمانشاه - 84/26 - دوم 
محمد رضا ولایی - همدان - 88/26 - سوم 

2- 100 متر اسنورکلینگ 
اسحاق صدقیانی - تهران - 13/59 - اول 
محمد رضا ولایی - همدان - 65/05/1 – دوم 
محمد جعفر عباسی - کرمانشاه - 09/06/1 - سوم 

3- 50 متر مهارت 
اسحاق صدقیانی - تهران - 68/44 - اول 
حامد دلیر اکبری - آذربایجان شرقی - 03/45 - دوم 
میثم مغربی - زنجان - 53/45 - سوم 

4- 100متر مهارت گروهی 
کرمانشاه 12/47/1 - اول 
تهران 25/47/1 - دوم 
زنجان 65/47/1 - سوم 


نتایج گروهی بدست آمده : 
تهران 43 امتیاز اول 
کرمانشاه 31 امتیاز دوم 
زنجان 18 امتیاز سوم 
جام اخلاق نیز به استان آذربایجان شرقی و به آقای مهدی جودیان رئیس هیأت استان اهدا شد .

مدارک لازم برای صدور کارت المثنی نجات غریق


  • تکمیل برگه استشهادیه که به امضای 2 نفر شاهد (از اقوام درجه یک نباشند) رسیده و توسط دفترخانه اسناد رسمی تأیید شده باشد
  • تصویر شناسنامه یا کارت ملی صاحب گواهینامه
  • 2 قطعه عکس 4×3
  • واریز مبلغ تعیین شده به حساب فدراسیون (سیبای بانک ملی به شماره 0105834266007 شعبه پیام انقلاب اسلامی به نام فدراسیون نجات غریق)

دریافت برگه استشهادی

وضعیت عمومی داوران

 وضعیت عمومی داوران 
وضعیت عمومی داوران 

• تمام داوران از طرف کمیتۀ برگزار کننده تعیین خواهند شد . 
• داوران نمی توانند به عنوان مربی یا کمک تیم شرکت کننده باشند . داوران که در سمینار یا کلینیک هستند به شرکت کنندگان اعلام نمایند که نباید از این قانون تخلف نمایند . هرداوری که از این قانون تخلف نماید شایستگی خودرا در آینده به عنوان داور از دست خواهد داد . 
• لازم است تا قضاوت کنندگان در مسابقات در جلسۀ توجیهی دیگری جهت شرح قضاوتها و همچنین روش مسابقات شرکت نمایند . 
• داور مسئول تمام جنبه های جریان مسابقات قهرمانی از جمله جلسۀ داوران ، جلسۀ مدیران ، جمع بندی امتیازات و اعلام نتایج می باشد . 
• داورد ممکن است هر تغییر ضروری به منظور اطمینان از صحت برگزاری مسابقات به عمل آورد و تیم ها از این تغییرات کاملاً مطلع خواهندشد . 
• تمام داوران از نظر رفتار همانند شرکت کنندگان در مسابقات می باشند . 
• داشتن ظاهری آراسته و شایستۀ استاندارد داوری الزامی است . 

قوانین عمومی مسابقات نجات غریق

قوانین عمومی 

• تمامی تیم ها باید قبلاٌ ثبت نام نمایند. 
• اعضای هر تیم باید حداقل بصورت کامل در یک رویداد شرکت نمایند ، د رغیر اینصورت نتیجه اش اخراج آن عضو از قهرمانی خواهد بود . 
• هر تیم مسئول تامین ایاب و ذهاب به محل مسابقه و بالعکس خواهد بود . 
• هرگونه عملی توسط تیم که منجر به مزاحمت و ناراحتی تیم دیگر گردد ، خلاف جدی محسوب شده و طبق مقررات با ایشان رفتار خواهد شد . 
• تیم ها نمایندگان کشور، سازمان ، باشگاه و حامیانشان و بطور کلی نجات غریق می باشند . بنابراین آنها باید رفتار صحیحی در طول مسابقات قهرمانی یا هر برنامۀ دیگری داشته باشند .چنانچه تیم یا حمایت کنندگان آن رفتار نادرستی داشته باشند با ایشان برخورد خواهد شد .....

ادامه مطلب ...

منشور اخلاقی منجیان غریق

خداوند تبارک و تعالی در آیۀ 36 سورۀ مبارکۀ مائده می فرماید " هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا جهانی را نجات داده است " . 
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید " معلمی کار انبیاست " . 
کار امداد و نجات با جایگاه خاصی که دارد، کاری است خدایی . جوانانی که دوره های نجات غریق و دیگر رشته های امداد و نجات را می گذرانند و خود را برای نجات جان انسانها آماده می کنند ، میزان زندگی خود را پیمان مبارک با عشق قرار می دهند . به طور طبیعی کسانی که به این حرفه روی می آورند به اخلاق حسنه و روحیۀ پهلوانی اعتقاد راسخ دارند . 
صاحب نظران و بزرگان عقیده دارند انسانی که ادب ندارد هیچ ندارد. 

محورهای منشور اخلاقی : 

ادامه مطلب ...

تاریخچه فدراسیون نجات غریق جمهوری اسلامی ایران

  در سال 1314 آقای گیبسون " GIBSON " به عنوان مشاور ورزشی بدون مرز به ایران سفر کرده و ضمن تدریس  تربیت بدنی  ،  اولین کلاس نجات غریق  را  در تهران ( اردوگاه منظریه ) برگزار نمود. دکتر حسین بنایی یکی از شاگردان ممتاز این دوره ، از سال 1317 تا سال 1323 به تدریس روش های نجات غریق و شنا در دانشکده تربیت بدنی تهران پرداخت . سپس یکی دیگر از شاگردان دکتر بنایی ، آقای داوود نصیری مسئولیت سازمان نجات غریق ایران را بر عهده گرفت و ایران در سال 1342 به عضویت کامل F.I.S. در آمد. در سال 1353 " سازمان نجات غریق ایران " به فدراسیون نجات غریق ایران " تغییر نام دادو آقای نصیری به عنوان اولین رئیس این فدراسیون منصوب گشت.

ادامه مطلب ...

ورزش در آب

ورزش بیشتر" توصیه پزشکان به همه ما است، اما ممکن است شما جزو افرادی که به دلایل مختلفی چون آرتروز، اضافه وزن و یا شیوه زندگی بسیار کم تحرک، نگران تاثیر منفی ورزش بر استخوانها، مفاصل و ماهیچه هایشان هستند، باشید. شاید پذیرفتن این موضوع که به ورزش بپردازید اصلا برایتان ممکن نباشد، آن هم در آب. اما توصیه پزشکان به چنین افرادی همین است: ورزش در آب. 

ادامه مطلب ...

داروهای ممنوعه 2010

وادا همزمان با آغاز سال جدید میلادی با اعمال تغییرات لازم و محسوس، فهرست داروهای ممنوعه را برای اطلاع ورزشکاران و مربیان و تبعیت از آن در سال 2010 منتشر کرد.


 اعمال تغییرات مورد نیاز در فهرست داروهای غیرمجاز کاری است که در روزهای پایانی هر سال میلادی توسط "وادا" انجام شده و به طور رسمی منتشر می‎شود. چرا که رعایت آن در سال جدید میلادی توسط تمام ورزشکاران، مربیان ومسئولان تیم‎های سراسر دنیا در رشته‎های مختلف لازم و ضروری است.
ادامه مطلب ...

تمرینات قدرتی برای ناجیان غریق

معمولا شناگران نوجوان و جوان بدن ضعیفی دارند و حرکات کشش و فشار را به خوبی انجام  نمی دهند،برای حل این مشکل باید تمرینات قدرتی را در برنامه شناگران گنجاند.تمرینات با وزنه برای نونهالان و نوجوانان پیشنهاد نمی شود،ولی تمرینات زیر را میتوانند بدون هیچ مشکلی انجام دهند

برای دیدن تمرینات قدرتی روی لینک  کلیک کنید