قوانین عمومی مسابقات نجات غریق

قوانین عمومی 

• تمامی تیم ها باید قبلاٌ ثبت نام نمایند. 
• اعضای هر تیم باید حداقل بصورت کامل در یک رویداد شرکت نمایند ، د رغیر اینصورت نتیجه اش اخراج آن عضو از قهرمانی خواهد بود . 
• هر تیم مسئول تامین ایاب و ذهاب به محل مسابقه و بالعکس خواهد بود . 
• هرگونه عملی توسط تیم که منجر به مزاحمت و ناراحتی تیم دیگر گردد ، خلاف جدی محسوب شده و طبق مقررات با ایشان رفتار خواهد شد . 
• تیم ها نمایندگان کشور، سازمان ، باشگاه و حامیانشان و بطور کلی نجات غریق می باشند . بنابراین آنها باید رفتار صحیحی در طول مسابقات قهرمانی یا هر برنامۀ دیگری داشته باشند .چنانچه تیم یا حمایت کنندگان آن رفتار نادرستی داشته باشند با ایشان برخورد خواهد شد .....

قوانین عمومی 

• تمامی تیم ها باید قبلاٌ ثبت نام نمایند. 
• اعضای هر تیم باید حداقل بصورت کامل در یک رویداد شرکت نمایند ، د رغیر اینصورت نتیجه اش اخراج آن عضو از قهرمانی خواهد بود . 
• هر تیم مسئول تامین ایاب و ذهاب به محل مسابقه و بالعکس خواهد بود . 
• هرگونه عملی توسط تیم که منجر به مزاحمت و ناراحتی تیم دیگر گردد ، خلاف جدی محسوب شده و طبق مقررات با ایشان رفتار خواهد شد . 
• تیم ها نمایندگان کشور، سازمان ، باشگاه و حامیانشان و بطور کلی نجات غریق می باشند . بنابراین آنها باید رفتار صحیحی در طول مسابقات قهرمانی یا هر برنامۀ دیگری داشته باشند .چنانچه تیم یا حمایت کنندگان آن رفتار نادرستی داشته باشند با ایشان برخورد خواهد شد . 
• چنانچه تیمی بر خلاف قانون با تخلفی روبرو شد سریعا باید با داور تماس گرفته و گزارش کاملی از موقعیت را بدهد . داور در جبران آن اقدام خواهد کرد . عدم گزارش یا خلاف آن خود احتمالا تخلف یا خلاف محسوب خواهدشد. 
• اگر تیمی مرتکب جرم یا خلافی شود داور مسابقه اورا از مسابقات قهرمانی اخراج خواهد نمود . در این حالت داور گزارش کتبی به کمیتۀ انضباطی خواهد داد . 
• اگر تیمی به موقع طبق برنامۀ اعلام شده در مسابقه حضور نیابد ، یعنی پس از انجام تشریفات مسابقه برسد از مسابقه اخراج خواهد شد و هیچ امتیازی به آن تعلق نخواهد گرفت (در مورد رویداد مربوطه ) و به ردۀ بالاتر نهایی و نیمه نهایی راه پیدا نخواهد کرد و درهمان امتیاز که داشتند باقی خواهند ماند . 
• در رویدادی که حالت مخاطره آمیزی دارد ، داور مجاز خواهد بود که آن را لغو یا مجددا برنامۀ دیگری را اعلام نماید . در صورت لغو حتی اگر برخی تیم ها شروع کرده باشند هیچ امتیازی به آن رویداد در کل امتیازات داده نخواهد شد . 
• برگزار کننده می تواند حذف یا تغییراتی در قوانین ، معیارهای مسابقات و جدول زمانی یا موضوعات دیگر در صورت لزوم بدهد . بنابراین در این صورت تغییرات با اعلام در بولتن آگهی شده و یک نسخه از آن به مدیر تیم داده خواهد شد . و بدین منظور برگزار کنندگان محل خاصی را به منظور درج اطلاعیه ها انتخاب خواهند نمود که در بولتن های بعدی به اطلاع خواهد رسید . 
• برگزار کننده ممکن است جهت کمک به تصمیم قاضی ها از فیلم ، عکس یا موارد مشابه استفاده نماید که تصمیم نهایی توسط قاضی های اصلی گرفته خواهد شد . 
• از هیچ نوع عامل افزایش سرعت در مسابقه (مانند دست پره دار ، آستین های لباس شنا ، بازوبند و غیره ) نباید استفاده کرد مگر نوع ویژه ای که برابر مقررات تعیین شده باشد . 
توجه : برطبق قوانین اجرایی در مورد شرکت کنندگان ، تیم در مسابقه شامل مربی ها ، کمک مربی ها ، تماشاچی و غیره که همراه تیم شرکت نموده اند می شود . 
• درجه بندی راهنمایی رفتار بازیکنان و مقامات همراه 
در هر مسابقه خصوصا مسابقات قهرمانی جهان مهم است که شرکت کنندگان با روحیه ای ورزشی و خوب شرکت نمایند . بدین منظور و کسب نتیجۀ مطلوب کدهای زیر جهت راهنمایی تمامی ورزشکاران و داوران تهیه گردیده است :
 کمیتۀ برگزار کننده به اطلاع شرکت کنندگان و داوران در مسابقات قهرمانی میرساند که در موقع مسابقه ، مراسم و غیره با یک برخورد مورد پسند عموم ظاهر شوند . اعمال شما قابل توجه همگان خواهد بود و کمیته انتظار دارد تمامی شرکت کنندگان و داوران بدانند که همکاری آنها انعکاس مثبتی در نزد عموم خواهد داشت . 
 با هررفتاری که باعث مزاحمت یا گرفتاری شود شدیداً برخورد خواهد شد . کمیته برگزار کننده این اختیار را خواهد داشت که در صورت بروز مشکل ، به عنوان جریمه حتی کل تیم را جریمه نماید . 
 از لحظه ایکه کشور خودرا ترک می نمائید و مجدداً باز می گردید ، رفتار شما نشانۀ شخصیت باشگاه و کشورتان و مهم تر اینکه نشانگر نجات غریق خواهید بود . 
 نتیجۀ اعمالی که عمداً خساراتی در محل حوزه ، محل اقامت وارد آورد اخراج شخص مجرم از مسابقه خواهد بود . 
 نتیجۀ سوء استفادۀ داوران حداقل اخراج از یک دوره و احتمالاًاخراج از کل مسابقات خواهد بود . 
 مسابقات 
مسابقات استخری 
1-200 متر شنای با مانع : در این قسمت شناگر (منجی ) 200متر را شنا کرده و 8 بار از زیر یک مانع 70 سانتی متری عبور می نماید . 
2- 50x4 متر شنای با مانع : در این قسمت 4 منجی عضو یک تیم 50 متر را شنا کرده و هر کدام دو بار از زیر یک مانع 70 سانتی متری عبور می نمایند . 
3- 50 متر حمل آدمک : در این قسمت منجی 25 متر را شنا کرده و سپس به سمت آدمک که در کف استخر قرارداردشنا می کند . منجی می بایست آدمک را حداکثر تا مسافت 5متری در سطح آب نگه داشته و آن را به سمت هدف ببرد . 
4- 100متر نجات ترکیبی : ناجی 50 متر شنا کرده و سپس به درون آب رفته و آدمکی را که در کف استخر در فاصله 5/17 متری ازلب استخر قرار دارد را برمی دارد. او می بایست آدمک را حداکثر تا مسافت 5 متری در سطح آب نگه داشته و آن را به سمت هدف ببرد. 
5- 100متر حمل آدمک با پای غواصی : شناگر 50متر را با پای غواصی شنا کرده و آدمک کف استخررا بالا می آورد و در مسافتی 10 متری آن را بالای سطح آب نگه داشته و به سوی هدف می کشد . سر آدمک می بایست از آب بیرون باشد . 
6- 100 متر کشش آدمک با تیوب و پای غواصی : شناگر 50 متر را باپای غواصی و تیوب نجات شنا کرده و سپس آن را به دور آدمکی که در آب است انداخته و با کمک تیوب اورا بسوی هدف می کشد . در مسیر بازگشت شناگر می تواند تا مسافت 5متر تیوب را به دور آدمک حلقه نماید . 
7- سوپر ناجی ، 200متر شنا : ناجی 75 متر را شنا کرده و سپس به سمت آدمکی که کف استخر قرار دارد ، می رود و در مسافت 5 متری آن را روی سطح آب می آورد . سپس اورا تاعلامتی که 100 متر فاصله دارد می کشد و آن را لب استخر گذاشته پای غواصی را می پوشد ، تیوب نجا ترا می بندد و 50 متر دیگر شنا می کند ، در آنجا تیوب را دور آدمکی که تا گردن در آب است انداخته و آن را تا هدف می کشد . 
8- 25x4 متر حمل آدمک : در این قسمت 4 شناگر هر کدام آدمک را 25 متر می کشند و به دیگری تحویل می دهند . محدوده ای که شناگران آدمک را تحویل می دهند 4 متر است که در وسط استخر قرار دارد . 
9- 50x4 متر شنا نجات ترکیبی : در این قسمت 4 شناگر هرکدام 50 مر شنا می کنند . اولین نفر 50 متر شنای آزاد ، دومی 50 متر شنای آزاد با پای غواصی و سومی 50 متر را با تیوب بسته شده شنا کرده و آن را به نفر چهارم که در 150 متری علامت با پای غواصی منتظر است تحویل میدهد .پس از گرفتن تیوب ، نفر چهارم نفر سوم را با کمک همان تیوب 50 متر به سوی هدف می کشد . 
10- پرتاب طناب : در این قسمت شناگر از لبۀ استخر طنابی را به سوی غریق در آب که در 12 متری لبۀ استخر منتظر است انداخته و او را به لبۀ استخر می کشد . 
11- SERC : در این قسمت چندین قربانی و موقعیت های اضطراری مختلف وجوددارد . یک تیم متشکل از 4 منجی برای کمک وارد صحنه می شوند . آنان می بایست موقعیت را شناسایی و ارزیابی کرده و در عرض دو دقیقه و بر اساس اولویت هر چند نفر را که می توانند نجات دهد . تیمی که در کمترین زمان موارد فوق را انجام دهد برنده خواهد بود . 

مسابقات دریایی 
 دو سرعت در ساحل : ورزشکاران در ساحل مسافتی به طول 90 متر را می دوند . 
 مسابقۀ ساحلی : در این قسمت 4 ورزشکار هر کدام 90 متر را در ساحل می دوند . 
 مسابقۀ اسکی روی آب : شناگر با اسکی نجات خود از محلی که عمق آب به اندازۀ زانو می باشد شروع کرده و مسافت 700متری را به پایان می رساند . 
 مسابقۀ با تخته نجات : شناگر با تختۀ نجات خود از لبۀ آب شروع می کند و مسافت حدود 600 متر را به پایان می رساند. 
 نجات با تیوب : یکی از اعضای تیم به سمت بویه شنا می کند . وقتی به آن رسید شناگر دیگر که تیوب نجات به همراه دارد پس از او وارد آب می شود . و پس از رسیدن به تیوب آن را دور قربانی می اندازد و آن را به سمت ساحل می کشد . نجات قربانی توسط دو منجی صورت می گیرد . هر تیم دارای 3 شرکت کننده می باشد . 
 پرچم در ساحل : ورزشکاران حدود 20 متر در ساحل می دونود و یک پرچم را بر میدارند . از آنجا که تعداد پرچم ها از تعداد ورزشکاران کمتر است در هر مرحله تعدادی از ورزشکاران حذف می شوند . 
 نجات با تخته نجات : یکی از دو شناگر به سمت بویه شنا می کند و وقتی به آن رسید با دست به نفر دوم علامت می دهد ، سپس هم تیمیش می تواند با تختۀ نجات به سمت اورفته و اورا همراه خود سوار کرده و هردو به سمت هدف که در ساحل است حرکت نمایند . 
 شنا در امواج خروشان : شناگر از ساحل شروع کرده و مسافتی حدود 400 متر را به پایان می رساند . 
 مسابقات سه گانه : در این قسمت ورزشکاران پشت سرهم این مرحله را به پایان می رسانند . شنا در امواج خروشان (300متر ) ، شنا با تختۀ نجات (400 متر ) و اسکی نجات (500 متر ) 
 مسابقات مختلط : هرکدام از ورزشکاران در یک گروه 4 نفره یکی از مراحل را به پایان 
می رسانند که شامل : امواج خروشان ، دو ، تختۀ نجات و اسکی نجات می باشد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد